SCRISORI DIN GERULIA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Antisemitism, anti-iudaism, antiisraélism

In jos

Antisemitism, anti-iudaism, antiisraélism Empty Antisemitism, anti-iudaism, antiisraélism

Mesaj  MIHAI BELTECHI Lun Ian 26, 2015 5:19 am

http://ldh-toulon.net/antisemitisme-antijudaisme.html
&
http://gerula.wblog.ro/2015/01/26/antisemitisme-antijudaisme-antiisraelisme/

Un text de Edgar Morin, publicat inițial în  Le Monde  18 februarie 2004, și se încheie cu exclamația: " Ce tragedie din nou că dezastru în perspectivă, dacă nu putem aduce realism în real! "

Exista cuvinte pe care noi trebuie să re-examineze; astfel cuvântul antisemitismului. Într-adevăr, cuvântul înlocuit creștin anti-iudaismul, care conceput pe evrei ca purtători ai unei religii vinovate de condamnarea lui Isus, adică, în cazul în care expresia este absurd pentru aceasta înviat Dumnezeu, vinovat de deicid.

Antisemitism, anti-iudaism, antiisraélism Eglise_triomphante2-96ddeAntisemitism, anti-iudaism, antiisraélism Synagogue_vaincue2-6ec86
Iudaismul anti-creștină din secolul al XIII-lea

Portalul de sud a catedralei din Strasbourg are două statui remarcabile create în jurul 1230:

- stânga, victorios și încoronat Biserica, care deține în mâinile sale potirul și banner-ul care depășește o centrare considera încredere Sinagoga,

- dreapta învins Sinagoga are o suliță rupt și apoi capul legat la ochi expresie a refuzului său de a recunoaște în Hristos Mesia cel așteptat. Ea pare să renunțe tablele Legii, simbolul Vechiului Testament depășit.

De asemenea, în Metz

Antisemitismul este nascut la el de rasism și modele pe evrei ca un resortisant al unui, rasa semitic inferior sau pervers. Din momentul în care anti-iudaismului dezvoltat în lumea arabă în sine semit, expresia devine aberant și trebuie să ne întoarcem la ideea de anti-iudaismului, fără referire acum la "Deicide".

Există cuvinte să fie distinse, ceea ce nu înseamnă că funcționează adică schimburi de celălalt.

Astfel, trebuie să distingem anti-sionism anti-Israelitismului. Într-adevăr, anti-sionism neagă nu numai Palestina, dar, în esență, existența Israelului ca națiune. Se ignoră faptul că sionismul, în secolul al naționalismului, este aspirația de nenumărate evreilor a respins neamurile, pentru a construi națiunea lor.

Israelul este realizarea la nivel național a mișcării sioniste. Anti-Israelitismul are două forme; primul contestă instalarea lui Israel a terenurilor arabe, fuzionează cu sionism, dar recunoscând implicit existența națiunii israeliene. Al doilea este parte a deveni o critică politică a atitudinea generală a puterii israelian împotriva palestinienilor și acordul cu rezoluțiile ONU care solicită revenirea lui Israel la granițele din 1967.

Deoarece Israelul este un stat evreiesc, și, ca mulți dintre evreii din diaspora care simt solidaritate lui Israel, justifica acțiunile sale și politicile sale, el alunecă apoi opera de anti-Israelitismului anti-iudaism. Aceste schimbări sunt deosebit de importante în lumea arabă și musulmană mai mare în cazul în care anti-sionism și antiisraélisme va produce un generalizată anti-iudaism. Mai multe evrei identifica cu Israel, majoritatea evreilor israelieni vor identifica mai anti-Israel devine anti-iudaism.

Y-el are un francez anti-iudaismului, care ar dori moștenire, continuarea sau continuarea vechi creștin anti-iudaismul și ani european antisemitismul? Acesta a fost poziția oficială israeliană adoptată de instituțiile comunitare și spun unii intelectuali evrei.

Acum trebuie să avem în vedere că, după colaborarea francez ocupant nazist antisemit și descoperirea oroarea genocidului nazist, a fost slăbită de discreditarea vechi naționalist-rasiste antisemitism; au existat paralel, urmărind evoluția Bisericii Catolice, declinul de creștin anti-iudaismul, care a fost deicid evreiesc, precum și abandonarea acestei imputare grotesc. Desigur, există încă, case de unde vechiul antisemitismul este reînviat; reziduu rămâne reprezentări negative, pe lângă evreii care rămân puternic în diferite părți ale populației; în cele din urmă rămâne în franceză sau rămâne rădăcini inconștiente ale "straniu" evreul, care a depus mărturie anchetă  Rumor de Orleans (1969) pe care eu sunt autorul.

Dar criticii de represiune israeliene și chiar anti-Israel în sine nu sunt produse de vechi anti-iudaismul.

Putem spune chiar că nu a fost în Franța, de la crearea sa însoțită de amenințări cu moartea, o atitudine în general favorabil Israel. Acesta a fost văzut pentru prima dată ca victime națiune-adapost de persecuție oribil care merită să fie o preocupare specială. Acesta a fost perceput în același timp ca o națiune exemplar ca un spirit comunitar reprezentat de kibbutz în energia creatoare a națiunii moderne unic în democrație în Orientul Mijlociu. Adăugarea de faptul că multe sentimente rasiste întors evrei să se atașeze la arabi, mai ales în timpul războiului din Algeria, care a sporit și mai mult imaginea lui Israel.

Viziunea binevoitor pentru Israel sa transformat treptat de la 1967, adică, cu ocuparea Cisiordania și Gaza, precum și cu rezistența palestiniană, apoi cu prima intifada, în cazul în care o armată puternică angajat pentru a suprima o revoltă de pietre, apoi cu al doilea intifada, care a fost suprimată de violență disproporționată și abuzuri. Israel a fost tot mai mult perceput ca biruitor de stat și asupritor. Formula gaullist denunțat ca antisemit ", domină și oameni încrezători" a devenit truism. Continuarea așezări care mananca in mod constant teritoriile palestiniene, represiunea nemilos, spectacolul de suferința poporului palestinian, toate determinat o atitudine generală negativă față de politica de stat israelian și a stârnit anti-Israelitismului în sens politic pe care le-am dat la acest termen.

Este politica israeliană care a generat și amplificat această formă de anti-Israelitismului și nu resurgența european antisemitism. Dar acest anti-Israelitismului are foarte puțin derivat anti-iudaismul în public francez.

Prin contra, represiune israeliene și negarea israeliană a drepturilor palestiniene și a crește alunecarea produs anti-Israelitismului anti-iudaismul în lumea islamică. Acest nou musulman anti-iudaism preia temele arsenalul European de Luptă evreiesc (conspiratia evreiasca pentru dominarea lumii, rasa rușinos), care incriminează evreii ca un întreg. Mai multe evreii din diaspora se identifice cu Israel, evreii israelieni cele mai multe sunt identificate, mai anti-Israelitismului este iudaismul. Acest anti-iudaismul sa răspândit și adâncit, cu aceeași agravarea conflictului israeliano-palestinian, în populația franceză de origine arabă și mai ales în tinerețe. De fapt, nu există pseudo-renaștere european antisemitism, ci dezvoltarea unui arab anti-iudaism. Ci, mai degrabă decât recunosc, cauza Arabe anti-iudaismul, care este tragedia din Orientul Mijlociu, autoritățile israeliene, instituțiile UE și unii intelectuali evrei prefera pentru a vedea dovezi ale persistenței sau renașterea unei imposibil de eradicat european antisemitism .

În această logică, apare orice critică a Israelului ca antisemit. Deci, mulți evrei se simt persecutați și în această critică. Acestea sunt de fapt degradate în imaginea de ei înșiși ca în imaginea lui Israel au construit identitatea lor. Ei au identificat o imagine persecutat; Holocaustul a devenit termenul care stabilește pentru totdeauna statutul de victime ale neamurilor; conștiința istorică persecutat indignat respinge imagine represiv al IDF care dă televizor. Această imagine este imediat înlocuită în mintea lor de către victimele Hamas atentatori sinucigași, se identifică la toate palestinienilor. Ei au identificat o imagine ideală a lui Israel, chiar dacă numai democrația în dictaturi mediu, dar democrație limitat, care, după cum au multe alte democrații, poate avea o politică colonială detestabil. Ei echivalat cu interpretare fericire biblic idealizat Israel este o națiune de preoți.

Cei care sunt necondiționat de sustinere a lui Israel simt persecutat intern de denaturarea imaginii ideale a lui Israel. Acest sentiment de persecuție, evident, masca caracterul lor prigonitor al politicii israeliene.

O dialectică infernal este pus în aplicare. Anti-Israelitismului crește solidaritate ente din diaspora evrei și Israel. Israel vrea să se arate la evreii din diaspora care ani european anti-iudaismul este din nou virulent, singura patria evreilor este Israel, și are nevoie de astfel de exacerba frica iudeilor și identificarea lor cu Israelul.

Și instituțiile evreilor din diaspora menține iluzia că antisemitismul european este din nou în cazul în care este vorba de cuvinte, acte sau atacurile de la un tânăr de islamice rezultat origine a imigrație. Dar, așa cum această logică orice critică a Israelului este anti-semit, se pare neprihănit lui Israel care critica Israelul, care se manifestă de restul moderat puternic în toate sectoarele de opinie, apare ca o prelungire a antisemitismul. Și toate acestea repetăm, servește atât pentru a ascunde barbaria a represiunii israelian, Israelize mai multe evrei, și să ofere Israel cu justificare absolută. Antisemitismul imputare, în astfel de cazuri, nu are altă semnificație decât pentru a proteja IDF și Israel de la critici.

În timp ce intelectualii de origine evreiască din națiunile neamurilor, au fost conduse de un universalism umanistă care a contrazis particularismul naționalist și extensiile acestora rasiste, el a lucrat o mare schimbare de la anii '60 atunci, în anii 70, dezintegrarea universalismului abstract (stalinism, troțkism, Maoism) determină restituirea unor intelectuali evrei foști stals, foști trotzkos, ex-maoisti, în căutarea identității originale. Mulți oameni, mai ales intelectuali, care au identificat Uniunea Sovietică și China să cauza umanității la care ei înșiși au fost identificate reconverti după dezamăgire în Israelitismului. Intelectualii démarxisés converti la Tora. O intelectualitate evreiesc acum se referă la Biblie, sursa tuturor virtuților și a civilizației ei cred. De la universalism abstract la particularismul evreiesc aparent concret, dar se abstract în felul său (din cauza judéocentrisme rezumate ale întregii omeniri), ele sunt apărători și ilustratori Israelitismului și Iudaism oferindu-le și argumentele lor dialectice să condamne orice atitudine antisemită ca ideologic perverse și, evident, spre populația palestiniană. Deci, multe minți acum judéocentrés pot înțelege acum compasiune atât de natural simțit pentru nenorocirile palestinienilor. Ei văd aceasta reactie umana nu este evident, dar foarte inumanitatea antisemitismului.

Trebuie spus că din 1970 conceptul de evreiesc a avut in mai multe evrei densitate și compact lipsesc de două mii de ani. Până la distrugerea Iudeii care dispersat evreii, noțiunea de evreu a fost atât religioasă, etnică, națională. După diaspora, nu mai exista o națiune, dar un popor risipit care se leagă tradiția religioasă. Cu secularizarea societăților occidentale și emanciparea evreilor au început 1 "asimilare", în națiunile neamurilor și noțiunea de evrei stins. Marca evreiască apoi a devenit doar religios ("credința evreiască) și brandul în sine stins în evrei secularizați, care apoi gândit la fel ca și ceilalți cetățeni, păstrând doar un sentiment de" conectare "la un trecut istoric. Dar Israelul a reconstruit ideea unei națiuni evreiești pentru care evreii din diaspora va dedica mulți atașament profund. Acest atașament va umple ideea unui popor evreu, ridicate atât în ​​Israel și în diaspora. În cele din urmă, căutarea profundă a rădăcinilor găsit tulpina de religia lui Moise, care începe în creștere în simbioză cu statul-națiune a lui Israel.

Astfel, a fost reconstituit înainte roman ocupație-națiune-Biografii Religie triadei. Și aceasta este ceea ce născut în principal din existența lui Israel, va duce la justificarea necondiționată a Israelului. Desigur, atașamentul față de Israel este variabilă. Este cei pentru care Israelul este adevărata origine; alții pentru care aceasta este a doua casa. Alții pentru care Israel este inseparabilă de identitatea lor. Pentru toate acestea, discreditarea infracțiunii lui Israel, încalcă identitatea lor. Alții, în special împotriva simt legătura lor cu idei universaliste și se simt străină judéocentrisme.

Dialectica infernal

Prin urmare, o dialectică infernal se execută. Așa cum am scris în noiembrie 1997: (articolul "dubla ochi"  la Eliberare ).

"Atitudinea actuală a Israelului și sprijinul pe care da mult încă îl evreii din lume, va contribui la revigorarea anti-iudaismului; Palestinieni și arabi vor crede mai mult în conspirație evreiască internațională, evreii cred mai mult și mai anti-iudaismul a tot ceea ce neagă acțiunile Israelului. Tot ceea ce confirma reciproc confirma. »

Am fost, de asemenea, co-scris în iunie 2002 (articolul "Cancer",  în Le Monde )

"Un nou val de anti-iudaismului, după cancerul israeliano-palestinian sa răspândit în toată lumea arabo-islamică, un zvon planetar atribute chiar distrugerea celor două turnuri din Manhattan pentru un șiretlic iudeo-american pentru a justifica represiunea împotriva lumea islamică. Pe de altă parte, anti-arabismului se răspândește în întreaga lume evreiască. Organismele "comunitate" de asteptare se reprezentanți ai evreilor din țările occidentale au tendința de a închide lumea evreiască pe ea însăși într-o loialitate necondiționată a Israelului. »

Dialectica dintre cele două ura care a doi disprețul, sfidarea israelian arab dominantă asupra colonizați, dar, de asemenea, noul disprețul anti-evreiască alimentat toate ingredientele clasice europene antisemitism, acest dublu dialectică menține, amplifică și spread-urile Doi paralel și două dispreț.

Cazul francez este semnificativ. În ciuda războiului Algeria și consecințele sale, în ciuda războiului din Irak, iar în ciuda cancerul israeliano-palestinian, evreii și musulmanii au coexistat pașnic mult timp în Franța. Un resentiment plictisitoare împotriva evreilor identificate cu Israelul a fost fabricarea berii în tinerilor din Africa de Nord inițial. La rândul lor, instituțiile evreiești numite comunitate menținut excepție evreiești în națiunea franceză și solidaritatea necondiționată cu Israelul. Agravarea ciclu atentate de represiune a declanșat atacuri fizice și a trecut ură anti-evreiască la actul mental al cele mai virulente, ajungând la sinagoga sacru și morminte. Dar consolidează strategia Likud: pentru a arăta că evreii nu sunt acasă, în Franța, că antisemitismul este din nou, încurajându-i să meargă în Israel.

Cu înrăutățirea situației din Israel-Palestina dublu intoxicație, anti-evreiesti si judeocentric, va crește ori de câte ori coexista populații evreiești și musulmane.

Cancerul israeliano-palestinian este metastazele care se raspandesc pe lumea islamică, din lume evreiesc, lumea creștină. Acest tip de cancer mananca departe la planetă și conduce la catastrofe lanț la nivel mondial. Este clar că palestinienii sunt umiliți și jigniți astăzi și nici un motiv ideologic nu se poate transforma departe de compasiune pentru ei. Desigur Israelul este infractorul și umilitoare. Dar în terorismul anti-israelian din ce în ce infracțiune suprem anti-evreiască împotriva identitate evreiască: pentru a ucide evreu la fel, oamenii femei copii, face orice joc evreu pentru a trage, distrugerea unui șobolan este disprețul prejudiciu insultă pentru întreaga umanitate evreiesc. Sinagogi Atac pângărit morminte, adică, profaneze ceea ce este sacru este de a considera evreul ca necurat. Desigur, o ură teribilă sa născut în Palestina și lumea islamică împotriva evreilor. Dar această ură, dacă moartea este fiecare evreu are o infracțiune oribil. Zdrobitoare anti-iudaismul pregătește o nouă nenorocire evreiesc. Și de aceea, modul infernal din nou, umilitoare si ofensatoare sunt la rândul lor să devină din nou jignit și umilit. Milă și compătimire sunt deja copleșiți de ură și răzbunare. Ce să spun în această groază cazul în care cuvintele triste ale Arkel vechi din Pelleas et Melisande "Daca as fi fost Dumnezeu, mi-ar fi milă de inima oamenilor."

Va exista o cale de ieșire? Rezultatul ar eficient în inversarea tendinței: adică reducerea anti-iudaismului de o soluție echitabilă la problema palestiniană și o politică echitabilă a Occidentului în lumea arabo-musulmană. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că singurul mod de a opri dialectica infernal si raspandirea cancerului este de a impune o sursa acesteia pace onorabilă pentru ambele părți, una care este în mod clar re-stabilite în inițiativa israelian palestinian Geneva. Dar, în situația actuală, ambele protagoniști izolate nu au capacitatea de a obține pacea. Statele Unite ale Americii, care ar avea puterea de a face presiuni asupra Israelului decisiv, au favorizat până în prezent Sharon. Aceasta este o intervenție la nivel internațional, probabil cu o forță interpunerea între părți, care ar fi singura soluție reală. Dar soluția reală și mai realist, este acum total nerealist. Ce tragedii din nou că dezastru în perspectivă, dacă nu putem aduce realism în real!

Edgar Morin
MIHAI BELTECHI
MIHAI BELTECHI

Mesaje : 136
Data de înscriere : 22/08/2014

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum