Brief History of Talmud and Jewish People

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Brief History of Talmud and Jewish People

Mesaj  Admin la data de Dum Sept 21, 2014 12:22 am

http://www.veteranstoday.com/2014/09/19/a-brief-history-of-the-talmud-and-the-jewish-people/

Există două versiuni ale Talmudului: Talmudul Babilonian și Talmudul din Ierusalim. Dintre cele două, prima este considerată mai autoritar . [1]
Talmudul este o carte masivă. Ca un comentator se pune, este o carte aproape fără sfârșit cu o altă carte în interiorul de el. Ea pretinde a explica nu numai Tora scrisă (cinci carte a lui Moise), dar, de asemenea, aproape tot ceea ce ține de viață pentru poporul evreu. (Unii oameni confunda Talmudul cu Tora, și că este o mare greșeală, dar elementar.)
Aceste interpretări și explicații sunt concepute pentru a face scrierile biblice se potrivesc în cadrul extern de ceea ce rabinii considera vieții evreiești propriu, care este o inversare directă a practicii biblice de exegeză.
Heinrich Graetz, fără îndoială, una dintre cele mai exponenți ai istoriografiei evreiești, afirmă: "Fiecare faptă drept și moral, precum și orice fărădelege, posedat importanța ei religioasă" [2] , în Talmud.
Din acest motiv, o metodă de raționament a crescut din Talmud, care încurajează oamenii de știință la întrebarea și ascuți abilitățile lor retorice de provocatoare aspecte-cheie ale tuturor gândirii religioase. În practică, acest lucru face orice raționament foarte complicat, așa cum arată istoricul evreu rus Leon Poliakov:
"Un goy insistat asupra faptului că o talmudist explica-i ce a fost Talmud. Înțeleptul în cele din urmă de acord și a cerut goy următoarea întrebare: "Doi oameni urca pe un coș de fum. Când au ajuns la partea de jos, o are fața acoperită cu funingine, celălalt este imaculat. Care dintre cele două se va spăla? "
"" Cel care este murdar, "a răspuns goy. "Nu, pentru cel care e murdar vede celorlalti fata curata si crede ca este curat prea. Cel care este curat vede un chip murdar și crede său este prea murdar. " "Am înțeles!" goy exclamat. "Am început să înțeleagă ceea ce este Talmudul."
"" Nu, ați înțeles nimic, la toate, rabinul întrerupt, pentru cum ar putea doi oameni au coborât în același coș de fum, unul murdar și alte curat? "" [3]
În cazul în care acest lucru este ilustrat domeniul de aplicare a raționamentului talmudic, ar fi posibil să-l descoperi, pentru mulți filozofi a lungul veacurilor s-au angajat similare metodologie de întrebări și răspunsuri.
Cu toate acestea, după cum vom vedea, Talmudul este mult mai controversat, pentru cererile conflictul fundamental cu orice cultură care a adoptat ordinea morală, politică, și economică.
Nu numai ca este acest interogatoriu retoric central Talmud, dar aceasta iese din drumul său de a face declarațiile cele mai hulitoare despre neamuri, în general, și creștinii, în special. [4]
Mai important, istoria demonstrează că ori de câte ori învățăturile Talmudului sunt practicate în mod constant, consecințele s-au dovedit în detrimentul poporului evreu, precum și la neamurile care le locuiesc. Acest lucru este în cazul în care conflictul se află într-adevăr, nu în așa-numitul bun sau rău ADN-o problemă care le-am adresat de mai multe ori.
În secolul al XIII-lea , când evreii au fost puternic implicat în învățăturile Cabalei, Talmud a fost completat cu un alt text evreiesc, Zohar.
Moise Hess
Moise Hess
Deși Graetz numește Zohar o "carte mincinoase" și o "carte de minciună" [5] pentru implicațiile sale negative și pentru că mulți evrei au urmat orbește învățăturile sale, [6] această carte ", a fost deținute de evrei ca o revelație ceresc" [ 7] și a considerat "Biblia de Cabalistii." [8]
În scopul de a pune la îndoială în mod corespunzător Tora, Zohar prin definiție trebuie să pretindă să fie superioară la cartea lui Moise, și chiar Moise însuși.
"Zohar face Simon bar Yochai [autor] exclama" că iată acum ce nici un alt muritor de la Moise a urcat Sinai pentru a doua oară a văzut, da, chiar mai mult decât el. Moise nu știa că fața lui strălucea; Eu, însă, știu că chipul meu strălucește. "" [9]
De fapt, Simon bar Yochai "este aproape divinizat în Zohar." [10] Graetz continuă,
"Principiul de bază al Zohar este că relatările istorice și statutul religioase din Biblie nu au fost niciodată destinate să fie înțeleasă într-un sens simplu, simplu, dar că ele conțin ceva mai mare, misterios, supranatural.
"" Este de conceput, "Zohar face un cerc exclama Simon bar Yochai lui," că Dumnezeu nu a avut probleme mai sfinte pentru a comunica mult de aceste lucruri comune despre Esau și Agar, Laban și Iacov, fundul lui Balaam, gelozie Balac a lui Israel, și a lui Zimri nelegiuire?
"Are o colecție de astfel de povești, luate în sensul lor obișnuit, merita numele de Tora? Și se poate spune de o astfel de revelație care-l rostește adevărul curat? "" [11]
Autorul Zohar continuă:
"Putem produce în timpul nostru o carte la fel de bun ca [Tora], da, poate mai bine. Nu, nu! Mai mare sens, mistic al Torei este adevăratul sens al cuvântului.
"Narațiunile Biblice seamănă cu o rochie frumoasă, care enraptures proști, astfel încât acestea să nu se uite sub el ... Vai de cei vinovați, care afirmă că Tora conține povestiri doar simplu, și, prin urmare, uita-te doar la rochia." [12]
După interogatoriu aspecte cheie ale Torei scrise, autorul Zohar, atunci pronunțat acest blestem pe dușmanii săi percepute:
"Zohar identifică toți oamenii hulitori și răi cu principiul rău de" cochilii "(Kelifoth) -prima șarpe, Cain, Esau, Faraon, și Empire lui Esau, Roma, iar puterea civilă și spirituală a creștinismului în Evul Mediu , care se odihnea pe violență și nedreptate. " [13]
Aceste aspecte sunt rareori discutate în rândul majorității creștinilor evanghelici și chiar unele anti-sioniști din cauza ipoteza de necontestat că iudaismului rabinic este în esență același ca Vechiul Testament.
Cu toate acestea, chiar și studiul cea mai sumară a iudaismului demonstrează că nu numai sunt Vechiul Testament și iudaismul rabinic diferit, dar că "iudaismul și creștinismul sunt divergente" la toate punctele esențiale, cum Enciclopedia nou evreiesc recunoaște. [14]
Savant evreu Jacob Neusner adaugă că Talmudul "a format decontul final al iudaismului din momentul închiderii sale și până în prezent." [15]
Într-o altă carte, el vorbește chiar mai clar:
"Iudaismul este iudaismului rabinic, și Talmudul din Babilon este declarația autoritară a Torei care iudaismul întruchipează." [ 16]
El adauga ca "este clar din ambele surse talmudice și creștine care iudaismul și creștinismul întâlnit în conflict amar." [17]
Într-un efort de a clarifica lucrurile, Neusner a scris lucrarea sa de evrei și creștini: Mitul unei tradiții comun , în care el declară că unapologetically
"În cazul în care unul este corect, cealaltă trebuie să fie greșită. In zilele noastre iudaice teologi, rabini, și oamenii de știință să emită declarații pentru a ascunde diferențele fundamentale dintre iudaism și creștinism ... iudaismul și creștinismul nu se intalnesc niciodata nicaieri. " [18]
Deci, care sunt originile Talmudul Babilonian și Talmudul din Ierusalim?
Talmudul are o lunga istorie, complicat, dar pentru scopurile noastre aici, un rezumat 's-eye-view va fi suficient.
TalmudCând evreii au intrat în captivitate în Babilon sub Nabucodonosor, multe dintre cărturarii evrei s-au confruntat cu provocarea de a interpreta legile lui Moise pentru propriile lor scopuri. Istoric evreu Solomon Grayzel declară că scribii "modelat destinul evreilor." [19]
După întoarcerea evreilor din Babilon, și după moartea a profeților majore și minore,
"Întreaga transformare în viața evreilor din acest moment pe a fost rezultatul de predare și interpretare ... [cărturarii] create literatură; au formulat legi. Ei au derivat din cărțile sfinte acele idei care au fost pentru a ghida propriul popor și, în timp, inspira și pe alții. " [20]
Acești cărturari "au dat un nou înțeles Sabatul," și ca rabinii mai târziu "difereau între ei. Discutia lor a devenit încorporate în interpretările tradiționale ale Bibliei, care, sub numele de Legea orala, ghidat de evrei din anii de mai târziu. " [21]
La câteva generații după Alexandru a cucerit Asia Mică și după helenizarea a popoarelor cucerite, cărturarii s-au împărțit în două părți: fariseii și saducheii. Odată pur politic, au devenit treptat religios. [22]
Mai mult decât atât, de la începutul ambele părți s-au implicat în haos politic și operațiune sub acoperire și frecvent nu sunt de acord unul cu altul.
Saducheii admis Tora scris numai ca adevăr și a încercat să respecte cuvintele sale; Fariseii credeau în mod egal în Tora scrisă și tradiția orală.
Grayzel ne spune că dacă fariseii
"Ar putea găsi un sprijin redus pentru legile lor propuse în Tora scrisă, au susținut că nu a fost, de asemenea, o Tora orală, sau de predare, o sectă de tradiții care au fost transmise acestora de către scribii de odinioară, care la rândul lor trebuie să aibă primit-o prin tradiție de la predecesorii lor, tot drumul înapoi la Moise. " [23]
Fariseii
Fariseii
După distrugerea Templului în anul 70 d.Hr., saducheii
"Dispărut cu totul, lăsând reglementarea tuturor afacerilor evreiești în mâinile fariseilor. Din acel moment, viața evreiască a fost reglementată de către farisei; întreaga istorie a iudaismului a fost reconstruit din punct de vedere al fariseilor, și un nou aspect a fost dat la Sanhedrinul a trecut ...
"Fariseismului în formă de caracterul de iudaism și viața și gândul de a evreului pentru toate viitorului ... religia evreiască așa cum este ea astăzi urme coborâre fără o pauză prin toate secolele de farisei." [24]
În iudaismul în formă de farisei, Torah a fost valabilă doar atunci când s-au dovedit punctul lor; atunci când nu a făcut, l-au reinterpretat pentru a se potrivi cadrului lor ideologic. Fariseii
"A încercat pe cât posibil să nu-l elimine, dar să se introducă unele ficțiune juridică prin care autoritatea a legii a fost confirmată și totuși, în același timp, declarată nulă și neavenită pentru toate scopurile practice." [25]
Evreii elenizați mai mult sau mai puțin simpatizat cu saducheii, în timp ce evreii ortodocși de partea fariseilor. Din moment ce ambele părți au fost puternic implicat in politica, doctrina lor în cele din urmă a dus la războaie politice care au luat viețile a mii de evrei. [26]
În termen de câteva generații, cu toate acestea, cele două părți au încetat să aibă putere politică în guvern. [27]
În timpul fazei finale a distrugerii Templului în anul 70 d.Hr., tradiția orală ar fi fost pierdut dacă nu ar fi fost pentru Jochanan ben Zakkai, care a scăpat Ierusalim în timpul ultimelor ore într-un sicriu de a avea elevii sai spun "stăpânul lor au murit și a cerut permisiunea de a transporta trupul pentru înmormântare în afara Ierusalimului. " [28]
(Unii au susținut că el a fost de asemenea pretinde a fi mort ", astfel încât zeloții nu l-ar ucide." [29] )
Oricare ar fi motivația lui, ben Zakkai a fost efectuat din zona de război în viață. În cazul în care praful, el a cerut permisiunea de la Vespasian de a deschide o școală, care a fost de acord, nu știind că școala ben Zakkai lui
"S-ar salva poporul evreu, păstrați-l în viață pentru multe sute de ani, și dovedi, mai mult decât orice alt eveniment unic în istorie, că Spiritul este mai puternic decât sabia." [30]
Ben Zakkai s-au adunat în jurul lui o serie de persoane care au fost dornici să ia iudaismului rabinic la un nou înălțime. Scoala lui, cu predare bazată în primul rând pe tradiția orală, în cele din urmă a produs un număr de rabini erudiți care compilate și codificată tradiția orală într-un text de-Talmud, care "a devenit legea și religia întregii rase de Israel." [ 31]
Această carte special ", a fost de la evrei ceea ce legea Roman a fost la avocați, canoanele Sinoadelor, decretele papilor, tot autorizat teologia Bisericii, clerul creștinătății". [32]
Învățăturile Talmudul nu a fost cunoscut pentru creștini la acel moment, și, prin urmare, chiar și sectele gnostice tratate iudaismului rabinic și creștinismul ca în cazul în care acestea sunt compatibile. [33]
Astfel, de la începuturile sale , iudaismul nu a fost stabilit pe cuvintele Torei scrise, dar pe interpretările cărturarilor, care în timp au culminat în Talmud.
Jacob Neusner
Jacob Neusner
Până în momentul de Noul Testament, fariseii si saducheii au devenit autorităților judiciare de a interpreta Vechiul Testament în funcție de propriile tradiții și hermeneutică. Ca Graetz se pune,
"Ca prezentatori legii fariseii au format corpul aflat națiunii. Opiniile lor au fost încadrate, acțiunile lor guvernate de un cardinal principiu, necesitatea de a păstra iudaismului. Individul și statul ar fi condus la fel de legile și obiceiurile părinților lor.
"Orice deviere de la acest principiu pare să farisei ca trădare a tot ceea ce a fost cel mai prețios și sfânt ... Fariseii datorează influenței lor în primul rând la cunoștințele lor din lege și la aplicarea ei a făcut din ea pentru afacerile vieții de zi cu zi, și-au singur au fost chemați interpreții și învățătorii Legii. " [34]
După revolta Bar Kochba din 135 AD (ultima revolta evreilor împotriva Romei), Rabbi Akiba ben Joseph, care a contribuit la ventilator flăcările revoluției, a scris că "la fel ca un pește nu poate trăi în afara apei, astfel încât poporul evreu nu se poate trăi in afara de Tora, " [35] ceea ce înseamnă tradiția orală, care a culminat în Talmud.
În timp ce fariseii au recunoscut Tora scrisă (cele cinci cărți ale lui Moise), ei credeau că Oral tradiție pe care au pretins a fost mult mai fiabile-a fost vital pentru a interpreta și explica Tora exegetic. [36]
Aceasta este principala sursă de confuzie între creștinism și iudaismului rabinic: atunci când creștinii auzit că evreii urma Tora, își asumă iudaismul dă aceeași greutate divin pentru primele cinci cărți ale Vechiului Testament pe care le face, de către cele două religii, în esență, aceeași. Acest lucru nu este cazul, deoarece evreii cred că Torah este inutil fără Talmud.
Iudaismului rabinic -grown de la rădăcina fariseice învățăturilor-a modelat cursul a poporului evreu a lungul istoriei. universal evreiesc Enciclopedia note,
Leon Poliakov
Leon Poliakov
"Religia evreiască așa cum este ea astăzi urme coborârea, fără o pauză, prin toate secolele, de la farisei. Ideile lor de conducere și metode găsit expresia într-o literatură de măsură enorm, de care o afacere foarte mare este încă în existență.
"Talmudul este cel mai mare și cel mai important membru unic de care literatura, și în jurul lui se adună un număr de Midrashim, parțial legal (Halachic) ​​și parțial de lucrări de zidire (Haggadic).
"Prin toate rula liniile de gândire care au fost elaborate de către farisei, și studiul de ea este esențială pentru o înțelegere reală a fariseismului." [37]
Înțelegerea acestor texte este extrem de important pentru a înțelege ideologii evrei, ceva savant evreu nu serios ar nega. Louis Finkelstein (unul dintre savanții talmudice mai dedicați și un expert în legea iudaică) a declarat,
"Fariseismul a devenit Talmudism, Talmudism devenit rabini medievală, și rabini Medieval au devenit rabini Modern.
"Dar pe parcursul acestor schimbări de nume, adaptare inevitabil de obicei, și de ajustare a Legii, spiritul fariseului vechi supraviețuiește neschimbat. Când evreul citește rugăciunile sale, el este recitând formule elaborate de către oamenii de știință de pre-macabeilor. " [38]
Acest punct central este accentuată de rabinul Adin Steinsaltz, un recipient de cea mai inalta distinctie civila din Israel, Premiul Israel. Steinsaltz a scris în cartea sa Essential Talmud :
"În multe feluri Talmud este cea mai importantă carte din cultura evreiască, coloana vertebrală a creativității și a vieții naționale. Nici o altă lucrare a avut o influență comparabile cu privire la teoria și practica vieții evreiești, modelarea conținut spiritual și servește ca un ghid pentru a efectua. " [39]
La sfârșitul anului 2010, o nouă ediție a Talmudului a fost completă, și comunitățile evreiești din Palm Beach si judete Broward, Florida, a sărbătorit evenimentul monumental. În acea zi, Rabbi Michael Stern a declarat,
"Talmudul este seva poporului. Cele mai Iudaismul practicat astăzi nu este cele cinci cărți ale lui Moise. V-ar găsi în Talmud. "
Israel Shahak
Israel Shahak
Rabinul Alan Sherman a adăugat: "Nu este vorba doar rabini care studiază Talmudul; toți evreii face, într-un fel sau altul. " [40]
Moise Hess, un prieten și colaborator atât Karl Marx și Friedrich Engels (de fapt, conversie Engels la comunism), a declarat același lucru. [41]
Bunicul lui Hess, cum ar fi Karl Marx, a fost un rabin. El nu numai întreținute ca Talmudists-că tradiția orală este mult mai fiabile și mai sofisticate decât Tora scris, dar că
"Este la această dezvoltare orală a legii care iudaismul își datorează existența în timpul celor două mii de ani de exil; și să-l poporului evreu va datora, de asemenea, viitorul regenerare națională. " [42]
Scholar Ken Koltun-Fromm scrie ca pentru Hess "identitatea evreiască își are rădăcinile într-o rețea complexă de angajamentele naționale și religioase." [43] Hess credea că acest angajament religios a fost întemeiată în iudaismului rabinic, care a fost în război cu Logos din primul secol.
Regretatul israelian academic Israel Shahak a scris,
"A devenit evident pentru mine, ca, bazându-se pe cunoștințele dobândite în tinerețea mea, am început să studiez legile talmudice care reglementează relațiile dintre evrei și non-evrei, care nici sionismul, inclusiv partea sa aparent laic, nici politicii israeliene de la începutul a statului Israel, nici în special politicile suporterii evrei din Israel în diaspora, ar putea fi înțeleasă decât dacă influența profundă a acestor legi, și viziunea asupra lumii pe care le creează și exprima este luată în considerare. " [44]
Istoricul Lloyd P. Gartner a Tel Aviv University este de acord în a sa Istorie a evreilor din Modern Times :
"Aproape toți evreii trăiau în lumea bogată, dar strang din iudaism ... Ca islam și creștinism, iudaism pretinde a fi adevărul ... Calea de viata pentru un evreu a fost stabilită în scrierile sacre și a însumat de înțelepți rabinice în coduri de legi, al cărui prim sursă a fost Talmud și interpreții ei. " [45]
Jacob Neusner pune problema chiar mai mult, pur și simplu, declarând că "Talmudul este prisma, a primit, refractare toate lumina."
Neusner spune că centralitatea Talmud în gândirea și cultura evreiască nu se oprește aici, pentru că
"Format punctul de plecare și punctul final, alfa și omega de adevăr; justifica prin apel la Talmud, pe bună dreptate, citit, interpretat convingător, și vă face punctul; infirma o propunere de trimitere la o declarație a Talmudului și demoleze un contrapunct. În citirea scris Tora în sine, exegeza Talmud se bucură de prioritate de loc ...
"În toate deciziile de drept care exprimă teologie în acțiune de zi cu zi, Talmudul formează declarația finală a Torei, medierea regulile Scripturii. Inovarea de orice fel, în caracterul de viața spirituală sau în practica credinței în acord cu normele sale, trebuie să găsească o justificare în Talmud. " [46]
De asemenea, Graetz spune că "viața spirituală a evreilor" este "în cele din urmă legată de Talmud." [47]
În secolul al XIII-lea, când copii ale Talmudului au fost confiscate și arse, evreii au dat seama că nu pot "exista fără Talmud ca fără sufletele lor," și a cerut Papa Inocențiu al IV permisiunea "de a păstra scrierile lor talmudic". [48]
Neusner și Graetz nu sunt singuri în recunoașterea central al Talmudului în conștiința poporului evreu la mare. Robert Goldenberg, profesor de studii iudaice la Universitatea de Stat din New York, ne spune că
"Talmudul oferit mijloacele de a determina modul în care Dumnezeu a vrut ca toți evreii să trăiască, în toate locurile, în orice moment. Chiar dacă detaliile legii a trebuit să fie modificat în funcție de condițiile nou apărute, modul corect de a efectua o astfel de adaptare ar putea să se fi învățat din Talmud și comentariile sale ...
"Talmudul revelat Dumnezeu vorbind lui Israel, și astfel Talmudul a devenit mod de Israel față de Dumnezeu." [49]
Isaac D'israelian, Benjamin Disraeli al cărui fiu a devenit prim-ministru britanic, a declarat,
"Talmudul ... formează un sistem complet de învățare, ceremonii, drept civil și canonic al iudeilor; tratarea într-adevăr pe toate subiectele. " [50]
(D'israelian a declarat, de asemenea, că "iudaismul a fost corupt în totalitate de către dictatorii ale intelectului uman, rabinii," [51] pentru care, cel mai probabil, el ar fi fost etichetat anti-semit, dacă el nu ar fi fost un evreu. )
Apoi vine rabinul Yehiel ben Joseph, care ne spune că
"Fără Talmud, nu am fi capabili să înțeleagă pasaje din Biblie ... Dumnezeu a predat această autoritate a înțelepților și tradiția este o necesitate precum Scriptura ... Cine nu studiază Talmudul nu poate înțelege Scriptura." [52]
Talmud_setIdeea că Tora și Talmudul ar trebui să fie legată a fost în mare parte responsabilitatea de a fariseilor. Ei au învățat că au existat două revelații inspirate de evrei:. Legile scrise Moise a primit pe vârful Muntelui Sinai, și tradiții orale dobândite de către cei șaptezeci de bătrîni care au venit la baza muntelui, dar au fost interzise pentru a merge mai departe [53]
Conform tradiției rabinice, Dumnezeu ia dat lui Moise Legea scrisă cu "Comentarii" și Moise "livrate Comentariile lui Aaron și fiilor săi, și la bătrânii lui Israel, din gură în gură, care prin tradiție orală le-a predat până la Profeți, și proorocii la oamenii din Marea Sinagogă. " [54]
Astfel, atunci când evreii se referă la Tora, cel mai adesea, nu înseamnă Talmud, mai degrabă decât din Vechiul Testament. Neusner scrie,
"Tora este reprezentat de cuvinte care nu se găsesc în Scriptură, stabilite de către înțelepți nu creditate cu paternitatea cărților biblice. Ceea ce este implicit, atunci, este că o componentă orală a Instrucțiunii de Sinai, alături de partea de scris, formează mediul de revelația lui Dumnezeu pentru comunitatea israelită ". [55]
(Din moment ce nu a existat nici o bază istorică și arheologică pentru acest lucru, a fost nevoie de timp pentru a dezvolta și rafina. Iudaismul a avut în mare măsură de la începuturile sale, fără un text scris în timpul lui Alexandru cel Mare, când evreii în jur de ora a început să se definească într-un mod nou de viață, timp în care a fost numită iudaismos . [56] )
După ce a stabilit acest concept, fariseii au început să-i învețe că tradițiile orale de la bătrânii au fost mult mai fiabile, extinse, și precis decât legea lui Moise; o revelație care nu a fost scris în jos, niciodată cunoscut de evrei la vremea lui Moise, a luat cumva prioritate față de legea scrisă. Și Grayzel declară că acest punct de vedere este corect. [57]
Rabinul Samuel ben Nahman, care a fost unul dintre cei mai importanti Amora'im de iudaism (300 d.Hr.), a scris,
"Legile orale au fost proclamat și legile scrise au fost proclamat și nu putem spune care dintre acestea este mai prețios.
Dar din moment ce este scris "în conformitate cu aceste cuvinte le-am făcut un legământ cu tine și cu Israel," s-ar putea deduce că preceptele orale sunt mai de preț. " [58]
Immanuel Jakobovitz, fostul șef-rabin al Marii Britanii, a confirmat,
"Adevăratul caracter al iudaismului, nu poate fi apreciat decât de către o cunoștință intimă cu legea orală ... Ceea ce ne face și credința noastră distinct și unic este tradiția orală ca fiind cheia autentic la o înțelegere a textului scris numim Tora." [ 59]
Eisenmenger citează un rabin ar fi spus,
"Să nu vă imaginați că legea scrisă este fundamentul sau sol-munca; pentru dimpotrivă, legea orală este temelia; și pe această lege a fost făcut Legământul ". [60]
Ovadia Yosef
Ovadia Yosef
Cu toate acestea, atunci când a contestat pentru a oferi dovezi concrete pentru supremația orală Tora, statiunea rabinii la ideea că, deoarece orală Tora a fost nescris probe, directe din Scriptură și chiar arheologie nu poate fi de așteptat, un argument extrem de circular și întreprinderi dubioase care pot doar sens în mintea acelor rabini.
Alte rabini ar argumenta că "Legea orală nu a fost livrat la noi, în scris, că măsura este mai mare decât dimensiunile lumii." [61]
Când Isus a venit pe pământ pentru a îndeplini toate profețiile mesianice din Vechiul Testament, fariseii si saducheii erau mai mari Oponenții săi.
Ei au acuzat pe Isus și pe ucenicii Săi de abatere și respecta "tradiția bătrânilor", și Isus, la rândul lor i-au acuzat de abatere și încălcarea "porunca lui Dumnezeu prin tradiția voastră" (Matei 15: 2-3).
Isus le-a spus fariseilor că au făcut "Cuvântul lui Dumnezeu fără efect prin tradiția voastră, pe care ați dat" (Marcu 7:13), și a declarat: "Ați desființat frumos porunca lui Dumnezeu, ca să țineți cont propriu tradiție "(Marcu 7: 9).
Isus a avertizat chiar pe ucenicii Săi să "ia seama și păziți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor" (Matei 16: 6, 12). Isus mai târziu a explicat că "aluatul" a fost doctrinele fariseilor.
Pune pur și simplu, prin menținerea "tradițiile bătrânilor", sau oral Tora, fariseii au respins poruncile lui Dumnezeu. Isus a avertizat fariseii care, prin formularea, rafinare, și promovarea propriilor tradiții, acestea au fost de respingere a tot ceea ce strămoșii lor a învățat.
"Căci, dacă ați crede pe Moise, ați fi crezut, pentru că el a scris despre Mine. Dar dacă nu credeți cele scrise de el, cum veți crede cuvintele Mele? ​​"(Ioan 5: 4).
Prin crearea de propria lor teologie și refuzând să creadă că Isus era Mesia, fariseii întors spatele lui Dumnezeu. Isus a afirmat răspicat:
"Voi aveți de tată pe diavolul, și vreți să împliniți poftele tatălui vostru va face. El a fost un ucigaș de la început, și nu locuiam în adevăr, pentru că nu este adevăr în el. Când spune o minciună, vorbește din ale lui, căci este mincinos, și tatăl minciunii "(Ioan 8:44).
În timpul slujirii Sale, Isus a expus fariseii ca liderii cele mai periculoase Israeliții au avut vreodată, deoarece tradițiile lor și interpretări teologice a avut implicații mult mai de condamnat decât ar fi putut vreodată imagina. Ca Enciclopedia evreiască ne spune
"Fariseismului în formă de caracterul de iudaism și viața și gândul de a evreului pentru toți viitor." [62]
Evreii datorez patrimoniul lor național de teologia acelor farisei care au respins pe Isus ca Mesia.
cambridgeCel mai important lucru pentru a înțelege despre tradiția orală a fariseilor a fost că aceasta a fost doar tradiția orală. Nu a fost nici o colecție scris definitiv că fariseii ar putea indica ca textul lor de a interpreta Tora scrisă.
Cu toate acestea, toate de care a schimbat în câteva secole după distrugerea Templului în anul 70 Graetz, scrie AD,
"Obiectul de tradiție, care a fost atât de mult mai numeros, îmbogățit, și purificat printr-o serie lungă de generații și diversitatea de școli, a fost de acum înainte să fie puse în ordine. Această tendință de compilare a fost reprezentat de Ashi. " [63]
Salvie evreiesc Rabbana Ashi (352-427) a fost responsabil pentru început să colecteze și să transcrie tradițiile orale, în primul rând, Mishna, care este prima parte a Talmudului. Contribuția sa la iudaismului rabinic, Graetz declară, a fost imens:
"Ashi a fost permis să efectueze o lucrare, ale căror consecințe au fost incalculabile, atât în ​​ceea ce privește soarta și dezvoltarea poporului evreu. El a început sarcina gigantic de colectare și aranjarea explicații, deduceri și amplificări ale Mishna, care au fost incluse sub numele de "Talmud."
"Motivul imediat ce a sugerat acest angajament a fost, fără îndoială, luarea în considerare că acumularea imensa de materie, rezultatul muncii a trei generații, nu ar trebui să li se permită să dispară din memorie din cauza lipsei de interes." [64]
Aceasta a fost o sarcină laborioasă, dar marcat "una dintre cele mai importante epoci din istoria evreilor. Din acest moment transmite Talmudul Babilonian a devenit un element de activ, puternic, și influent ". [65]
Acesta a fost doar după ce a fost scris, Grayzel consideră, că evreii au devenit "de oamenii Cărții". [66]
În general, Mishna presupune că întreaga Torah, inclusiv cum a preceptelor Legii ca nu apar imediat în Pentateuh, este compus din tradiții străvechi, primite de Moise pe Sinai, comunicate de el la Iosua, care a înmânat le în jos pentru a Bătrânilor, care, la rândul lor, le-a transmis profeților, care în cele din urmă le transmise membrilor adunarea cea mare.
Toate legile, cum ar fi nu apar în Pentateuh sunt desemnate în Mishna de termenul "spusele celor învățate în Scriptură ... Nu apare în mod repetat în Mishna afirmațiile echivalența toate comenzile și îndatoririle religioase." [67]
Pe scurt , Talmudul este pentru evrei ortodocși și într-adevăr, poporul evreu ca un întreg ceea ce este Hristos pentru creștini. Grayzel constată că
"Evreii privit Talmud ca Biblia în acțiune, ca principiile Bibliei aplicate la viața de zi cu zi", și că a servit ", ca un element de unificator în rândul evreilor. Este prescris fundamentale ale vieții lor. Ea a ajutat pentru a le lega împreună în acțiune și în gândire. " [68]
În procesul de timp, ea a devenit "baza pentru viața evreiască în fiecare parte a diasporei și a jucat un rol mai important în conservarea poporului evreu", [69] deși au existat excepții de la această regulă.
"Facțiunile politice dintre evrei au devenit școli critice de la distrugerea Templului. Școala lui Șamai, au adoptat cauza zeloților, acum a revenit la îmbrățișând rigorism în exegeză biblică.
"Școala lui Hilel a devenit scoala de pace cu romanii. După religia evreiască a fost redefinit ca o religie a cărții, sau de interpretări ale cărții concurente, aceste două școli s-ar defini opțiunile de generații de evrei.
"Nu ar fi evrei atras de asimilare, după modelul de Jochanan și Hillel, și nu ar fi evrei trase la mesianism politic, după modelul lui Eleazar Zelotul și școala de Șamai.
"Viața evreiască a oscilat între acești poli de două milenii, iar cele două opțiuni se manifestă în diverse moduri: Roy Cohn a cerut pedeapsa cu moartea pentru Rosenberg în timpul erei ben Israelului; sau în contrast, excomunicarea lui Spinoza de sinagoga rabinului Menasseh ben Israel în Amsterdam.
"Evreii ar putea imita Moses Mendelssohn pe de o parte, sau Theodor Herzl pe de altă parte; acestea ar putea imite David Brooks sau Noam Chomsky. " [70]
Nicholas Christakis
Nicholas Christakis
Aici, din nou și din nou , vedem că problema este destul de complicat, dar poate fi înțeles pe deplin prin originea sa: teologie. Este cu siguranță nu se poate fierbe în jos pentru a "rasă" genetică sau tocmai pentru că Hristos însuși a fost un antisemit.
Acesta a fost Hristos care a spus femeia samariteană că "mântuirea vine de la iudei" (Ioan 4:22). Mai târziu, Pavel a vorbit despre copiii lui Israel, și "de la ei este urmărit strămoșii uman al lui Mesia ..." (Romani 9: 5).
Problema centrală din nou se reduce la teologie și nu biologie. Așa cum am văzut în articolele anterioare , biologie a fost pus la cale și manipulate de către mulți scriitori și oameni de știință "" pentru a mobiliza filosofic și intelectual dezgustător și urât extrem și în mod eronat Weltanschauung că un comportament evreiesc este genetică.
Multe dintre aceste așa-numitele oamenii de știință nu sunt cu adevărat interesați de adevăr. Atât de mult încât acestea să poată păstra ideologia lor drag, și atât de mult încât unele de cercetare pare să susțină cererile lor, ei vor mai mult decât probabil o îmbrățișeze fără examen serios.
Mai mult decât atât, mulți dintre acei oameni de știință începe cu o fundație ideologică, cum ar fi comportamentul evreiesc este genetica-și apoi du-te găsi dovezi care să susțină afirmația. Ce zici de dovezi care pare a oferi o imagine diferită ?
Uneori, ei se ridiculizează fără contraargumente serioase sau ignora-l cu totul. De exemplu, Kate Yandell, scris pentru The Scientist , raportează că "moștenirea evreiască scris în ADN-ul." [71]
James H. Fowler
James H. Fowler
Desigur, acest lucru pare a fi publicitate tur de forță. Jucandu-se cu biologia pentru a dovedi un comportament este genetic este ca, folosind datarea cu carbon pentru a dovedi că pământul este-un tânăr companie fraudulos vechi sau. Problema-cheie în esență se reduce la care se face cercetarea.
De exemplu, profesor de medicina si sociologie Nicholas A. Christakis de la Yale (anterior de la Harvard) și profesor de genetica medicala si de stiinte politice James H. Fowler de la Universitatea din California, a produs un document în Proceedings al Academiei Nationale de Stiinte , susținând că împărtășim unele ADN-ul cu prietenii noștri apropiați, care este comparabil cu genele pe care le împărtășim cu a patra rudele noastre. [72]
Prieteni care nu sunt legate de biologic pot fi similare între ele genetic? În cazul în care acest lucru se dovedește a fi adevărat, care cu siguranță s-ar pune la îndoială teoria larg răspândită cu privire la comportamentul evreiesc. Fowler a declarat,
"De-a lungul întregului genom aflăm că, în medie, noi sunt similare genetic pentru prietenii noștri. Avem mai mult ADN în comun cu oamenii pe care îi alege ca prieteni decât ne-am face cu străini în aceeași populație. " [73]
De fapt, Kristakis și Fowler a sugerat că teoria lor este legat de "selecție rude", o interpretare darwinistă care se ocupă cu "supraviețuire" și explicație evoluționistă. [74]
Kristakis declară că el și Fowler a vrut "pentru a oferi un cont de evoluție profundă a originilor și semnificația de prietenie."
Punctul crucial aici este că nu ar trebui să construiască / ei spațiile sale întregi în domeniul științei slab, cum ar fi acest lucru, pentru utilizarea biologie pentru a demonstra un comportament nu este ca folosind matematica pentru a dovedi o teorie în care este prezentată o dovadă riguroasă și apărat pe teren logic intelectual.
Așa cum am arătat de mai multe ori, datele pot fi manipulate pentru a se potrivi o viziune asupra lumii ideologic. De fapt, chiar și unii fizicieni ar -distort ceea ce altii au spus, astfel încât acestea să poată păstra propriile lor convingeri filozofice în mod deliberat, da, în mod deliberat!.
Pentru a ilustra acest punct, ma uit la următorul clip foarte atent. Este vorba despre o scrisoare pe care a remarcat cosmolog Alexander Vilenkin trimis la Lawrence Krauss de-a face cu începutul universului. Krauss șterse în mod deliberat un punct esențial de ceea ce Vilenkin spunea și prezentat numai versiunea care se potrivesc premisa lui ideologic. Cu siguranță a fost uimit:

YouTube - Veteranilor de azi -
Trecând la secolul al XIII-lea , a fost Nicholas Donin (un evreu care sa convertit la creștinism), care a făcut Papa Grigore al IX-conștient de metafizică teologice nefaste Talmudul lui. [75]
Pe scurt, teologia este în cazul în care conflictul începe și se termină. Partea tristă este că mulți oameni care caută să înțeleagă originea problemei ar respinge repede teologia și apoi trece la a afirma axiomatic că problema este în primul rând genetic sau "rasială." Dacă regimul sionist din Israel declară că problema este rasială , teoreticianul genetic ar fi de acord rapid.
Cu toate acestea, simplul fapt este că același regim nu acceptă evrei care s-au convertit la creștinism ca evreii! Am citat într-un articol anterior Shmuel Oswald lui Rufeisen, cunoscut sub numele de "Frate Daniel." Născut într-o familie de evrei în Polonia, Rufeisen a fost o flacără sionist ca un adolescent și a luptat împotriva ocupației naziste.
Un grup de maici de fapt l-au salvat de la a fi predat la naziști pentru trădare, ceea ce a condus-l convertească la creștinism. Rufeisen în cele din urmă intenționează să se stabilească în Israel în 1958 statul nu l-ar da cetățenia pentru că el a devenit un creștin. [76]
Cum poate statul declara că problema este într-adevăr genetic, atunci când, de fapt, lui Rufeisen, care a fost mai mult "evreu", în tinerețe decât Benjamin Netanyahu, a fost refuzată cetățenia? Și cum poate mișcări anti-sioniste îmbrățișa aceeași genetic bate-capcană?
Problema este destul de clar: sionismul nu poate supraviețui fără metafizică sale talmudice, care este atât de rasist și antisemit.
Este anti-semit, deoarece el neagă evreii care s-au convertit la creștinism drepturile lor de bază, și este rasist pentru că ridică talmudice evrei peste alte ființe umane.
Ca Civilta Cattolica se pune, se reduce lumea neamurilor, cele mai multe în special creștinii, în "nimic moral, care contrazice principiile de bază ale dreptului natural." Dacă credeți că Civilta Cattolica exagera, asculta încă o dată lui Rabbi Ovadia Yosef:
"Goyim s-au născut doar pentru a ne servi. Fără aceasta, nu au nici un loc în lume; doar pentru a servi poporul lui Israel. De ce este nevoie de neamuri? Ei vor lucra, vor plug, ei vor culege. Vom sta ca un Effendi și să mănânce
"Cu Neamurile, acesta va fi la fel ca orice persoană: Ei au nevoie să moară, dar Dumnezeu le va da longevitate. De ce? Imaginați-vă că măgarul unul ar muri, ar pierde banii lor. Acest lucru este robul lui. De aceea, el devine o viață lungă, pentru a lucra bine pentru acest evreu. " [77]
În 2001, același rabinul postulat că arabii sunt "vipere" și trebuie să fie anihilate de la paginile de istorie:
"Este interzis să aibă milă de ei. Trebuie să trimită rachete la ei și le anihila. Ele sunt rele și condamnabil. "
A fost acest comentariu rasist și diabolic înrădăcinată în ADN-ul rabinului? Sau a fost de fapt o funcție de metafizică talmudice? Dacă spui că a fost înrădăcinată în ADN-ul său, atunci se indirect si subtil îmbrățișând ceea ce Biserica s-ar fi numit definiție clasic de anti-semitism .
Această formă de antisemitism nu pot explica cum decent oameni ca fratele lui Natanael Kapner, Gilad Atzmon, Israel Shamir, Mortimer Adler, și mulți creștini din primul, al doilea, și al treilea secole scăpat de așa-numita ADN-ul lor rău.
Ce este mai rău este că teoreticienii genetice sunt implicit folosind aceleași argumente inutile, care fariseii au încercat să forțeze pe Isus, care a respins din mână. Deci, ar trebui să acorde o atenție serios la aceste teoreticieni genetice? Răspunsul este nu.
[1] A se vedea RC Musaph-Andriesse, la Tora la Kabbalah: O bază de scrierile iudaismului (New York: Oxford University Press, 1982), 40.
[2] Heinrich Graetz, Istoria evreilor , voi. II (Philadelphia: evreiesc Societatea pentru Publicații al Americii, 1891), 473.
[3] Leon Poliakov, Istoria antisemitismului: De la Times a lui Hristos a evreilor Curții , Vol. I (Philadelphia: Universitatea din Pennsylvania Press, 1955), 253.
[4] A se vedea, de exemplu Peter Schaeffer, Isus în Talmud (Princeton: Princeton University Press, 2007).
[5] Graetz, Istorie , 5: 6, 121.
[6] Ibidem, 5:. 24-25.
[7] Graetz, Istorie , 04:12.
[8] Graetz, Istorie , 5: 142.
[9] Graetz, Istorie , 04:13.
[10] Ibid.
[11] Ibid., 04:15.
[12] Ibid.
[13] Ibid., 04:17.
[14] David Bridger, Noua Enciclopedie evreiască (West Orange, NJ: Behrman Publishers, 1976), 453.
[15] Norman F. Cantor, lanțul sacru: Istoria evreilor (New York: Harper Perennial, 1994), 112.
[16] Jacob Neusner, iudaismului rabinic: Structura și Sistem (Minneapolis: Augsburg Cetatea, 1995), 205.
[17] Jacob Neusner, O istorie a evreilor în Babilon , Vol. V (Leiden: Brill, 1970), 24.
[18] Jacob Neusner, evrei și creștini: Mitul de o tradiție comună (New York: Oxford University Press, 2001), xi.
[19] Solomon Grayzel, O istorie a evreilor (Philadelphia: evreiesc Societatea pentru Publicații al Americii, 1947), 37.
[20] Ibid.
[21] Ibid., 38.
[22] Ibid., 76-78.
[23] Ibid., 78.
[24] Pike, Israel: Datoria noastră, dilema noastră , 20.
[25] Ibid., 15.
[26] Grayzel, O istorie a evreilor , 79-83, 85-88.
[27] Ibid., 112.
[28] Ibid., 195.
[29] Roberta Strauss Feuerlicht, soarta evreilor (New York: Times Books, 1983), 31.
[30] Grayzel, O istorie a evreilor , 195.
[31] Henry H. Milman, Istoria evreilor , Vol. III (New York: Hyperion Books, 1986), 39.
[32] Ibid, 3:. 428.
[33] Ibid, 3:. 428-429.
[34] Graetz, Istorie , 02:18, 20.
[35] Grayzel, O istorie a evreilor , 185.
[36] Robert Goldenberg, "Talmud," Înapoi la surse , Barry W. Holtz, ed., 130.
[37] Isaac Landman, ed,. Universală evreiesc Enciclopedia , 8: 474.
[38] Louis Finkelstein, "Fariseii: fondul de Sociologie a credinței lor" ( http://www.come-și-hear.com/talmud/finkelstein.html#xxi .
[39] Adin Steinsaltz, Essential Talmud , 3.
[40] James Davis, "Comunităților Evreiești din Florida de Sud Sărbătorește noua editie a Talmudului," Palm Beach Post, , 05 noiembrie 2010.
[41] Moise Hess, Roma și Ierusalim: un studiu în Naționalismul evreiesc (New York: Bloch Publishing, 1918), 98.
[42] Ibid., 104.
[43] Ken Koltun-Fromm, Moise Hess și Modern identitate evreiasca ( Bloomington: Indiana University Press, 2001), 2.
[44] Shahak, Evreiesc de Istorie, Religie evreiesc , 2.
[45] Lloyd P. Gartner, Istoria evreilor din Modern Times ( New York: Oxford University Press, 2001), 2.
[46] Neusner, iudaismului rabinic , 205.
[47] Graetz, Istorie , 3: 575.
[48] ​​Ibidem 3:. 579.
[49] Citat în Michael Hoffman, iudaismul Descoperit (Coeur d'Alene: Istorie Independent și Cercetării, 2008), 141.
[50] Ibid., 191.
[51] Ibid., 195.
[52] Ibid., 344.
[53] Pentru o înțelegere de bază, a se vedea Jacob Neusner, Talmudul: Drept, Teologie, narativă , xiv,
și iudaism, atunci când creștinismul început , 6-9.
[54] Eisenmenger, tradițiile evreilor , 100.
[55] Neusner, Talmudul , xiv.
[56] A se vedea Skarsaune, în umbra Templului , 39-40.
[57] Grayzel, O istorie a evreilor , 241.
[58] Hoffman, iudaismul Descoperit , 183.
[59] Brown, ceea ce fac oamenii evrei Gândește-te la Isus? , 32.
[60] Eisenmenger, tradițiile evreilor , 166.
[61] Ibid., 166.
[62] Isidor Singer, Enciclopedia evreiască , 9: 665-666.
[63] Graetz, Istorie , 2: 605.
[64] Ibid, 2:. 607.
[65] Ibid, 2:. 609.
[66] Grayzel, O istorie a evreilor , 209.
[67] Graetz, Istorie , 2: 471-472.
[68] Grayzel, O istorie a evreilor , 239, 241.
[69] Ibid., 259.
[70] Jones, spirit revoluționar evreiesc , 47.
[71] Kate Yandell, "evreiesc Heritage Scris în ADN-ul," The Scientist , 09 septembrie 2014.
[72] Nicholas A. Christakis și James H. Fowler, "Prietenia și selecția naturală," PNAS , 14 iulie 2014.
[73] Steve Connor, "testele ADN dovedi prietenii apropiați sunt, probabil, rude îndepărtate," The Independent , 14 iulie 2014; "Studiul Gaseste Prietenii sunt genetic similare," Medical News Today , 15 iulie 2014.
[74] "Studiul Gaseste Prietenii sunt genetic similare," Medical News Today , 15 iulie 2014.
[75] A se vedea E. Michael Jones, spirit revoluționar evreiesc , capitolul 3.
[76] Pentru povestea completă, a se vedea Nechama Tec , în Den Leului: Viața de Oswald lui Rufeisen (New York: Oxford University Press, 1990).
[77] Citat în Marcy Oster, "lider sefarzi Yosef: Non-evreii exista pentru a servi evreilor," telegrafică Agenția evreiască , 18 octombrie 2010.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 1916
Data de înscriere : 03/02/2013

Vezi profilul utilizatorului http://scrisoridingerulia.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum