SCRISORI DIN GERULIA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

le sacré de l'autre

In jos

le sacré de l'autre Empty le sacré de l'autre

Mesaj  DOLFI , caporalul FUHRER Mar Ian 27, 2015 6:55 am

Un text de Henry Goldman, din data de 25 ianuarie 2015, luat de la blog-ul său [ * ].


Sfințenia pe de altă parte

Sacrul, spune dicționarul Larousse, este "ceea ce aparține unui domeniu separat, imaterial și inviolabile religios și că trebuie să inspire teamă și respect." Dar poate exista sacru "intangibil și inviolabil" în afara religios în sens strict ? Se sugerează că istoricul Georges BENSOUSSAN când a vorbit despre pelerinaje la Auschwitz: " Într-o lume din ce în ce mai mult și mai secularizată, istorie, mai ales în versiunea sa doleful a devenit o religie civilă . Cu atât mai mult, în Europa, istoria Holocaustului. "În același interviu, el a deplâns dorința Israelului de a" da naștere la statul evreu a Holocaustului ca răscumpărare după crimă . " Pentru el, omniprezența steaguri israeliene la locul de exterminare " cuprinde Holocaustul în comunitarism și ajută la a face acest dezastru o istorie exclusiv evreiesc . "

Cu toate acestea, această instrumentalizare a "Shoah" este la fel de vechi ca și cuvântul, pe care a experimentat succesul universal pentru a descrie genocidul comis de către naziști până la 1977. În acel an, Menachem Begin, liderul Likud a devenit primul șef al guvernului israelian aparținând ramurii naționalist și mistică a sionismului, reusind mai multe prim-miniștrii din stânga sionist. Până la acel moment, genocidul a fost o tragedie mare, dar nu o categorie metafizic. Popularizarea termenul "Holocaust" până acum necunoscut, Menachem Begin a transformat statul evreu în legatar universal al tuturor victimelor, marea majoritate, însă nu a avut nimic de a face cu sionism, o minoritate în momentul în în rândul populației evreiești.

De acolo, sfințirea "Holocaustului" a devenit cel mai bun argument retoric în lupta ideologică dusă de Israel pentru a se legitima în ochii lumii. De-a lungul "Holocaustul" a fost sacru, mai statului Israel a fost justificată moral în existența sa și în acțiunile sale. În 1990, un nou pas a fost luată în acest sacru cu votul, Franța, Legea privind Gayssot [ 1 ]. Această lege, votat împotriva avizului de personalități origine evreiască, precum Simone Veil și Robert Badinter, a fost, de asemenea, spre deosebire de majoritatea istoricilor, inclusiv Pierre Vidal-Naquet , care a făcut o cauză militant și că legea Gayssot " s-ar putea ne înapoi la adevărurile de stat și transforma martiri intelectuali zerouri. Experiența sovietică a arătat că a condus adevăruri de stat. 1972 Legea împotriva rasismului este mai mult decât suficient . " Suita a fost de acord în mare măsură.

Pentru că de atunci, alături de controverse istorice de calitate între cercetători grave, sfințind "Shoah" a devenit ca BENSOUSSAN a spus, "religie civilă" în Europa, în special capturat imaginatia iubitorilor de blasfemie. Pentru ca este bine aici, blasfemie în comun sensul de "discurs sau discurs care insultă divinitatea, religia sau ceea ce este considerat respectabil sau sacru" (Larousse). Printre hulitori, găsim o gamă completă: de la elev distractiv sa socheze-neprihănit la "hulitori politic", care, prin bătaie de joc a unui tabu, care caută să discrediteze cauza că exploatat acest tabu pentru a obține de neatins. La hipertrofia acestor două dimensiuni: a) (celebre Shoananas că Dieudonné este un cor de publicul său [ 2 ].

Duble standard

În notițele mele, de multe ori vorbesc de "standarde duble" (sau "standarde duble"). Aceste simptome includ:

- Acolo: în aprecierea evenimentelor din Orientul Mijlociu, în cazul în care crima meșteșugari (autorii atentate, lansatoare de rachete), sunt umilit ca criminali pe scară industrială a cărei înregistrare este macabru altfel mai greu (Statul Israel și guvernului său de dreapta) rămân partenerul la care se trece totul și să te sărut pentru camerele de luat vederi.

- Aici, în apărarea libertății de exprimare, inclusiv dreptul de a blasfemie este inclus în conceptul modern de libertate de exprimare. Dar, dacă o are dreptul de a huli despre profetul islamului (din nou, pentru simpla plăcere de șoc elev sau cu mai multe scopuri politice, care pot fi foarte legitim, cum ar fi dorința de a ridiculiza islamiștii care se ascund în spatele fetișuri), există o excepție: nu se poate huli despre "Holocaust" religia civilă, acesta bătaie de joc întreg este imediat asimilată cu negare și, prin urmare, intră în sfera de aplicare a legii.

GIF - 23 kb
Desene animate Sine, politice (DD Pauvert, 1965)
Fiecare grup uman face propria sacru. Pentru unii, Profetul este de neatins. Pentru alții, este "Holocaustul", care este [ 3 ]. Unii adesea găsesc că celălalt sacru merită nici un respect deosebit atunci când nu este într-adevăr ridicol, și e reciproc. Acestea și altele sunt în prezent spre deosebire de un concurs distructiv simbolic, care continuă în orașele noastre de conflict practic la nivel mondial. Am trimis șeful statisticilor actelor antisemite sau islamofobe ca și în cazul în care a fost un meci în care câștigătorul va lua dividende în termeni de recunoaștere. Societatea noastră, și în special autorităților sale politice, trebuie să înțeleagă absolut motivațiile acestui fenomen, pentru a evita adăugarea de ulei la foc, cu riscul de dublare a decalajului social prin divizare emoțională, poate chiar mai dificil de a vindeca.

Legea blasfemiei trebuie să sufere nici o excepție, care nu se întâmplă în prezent. Chiar dacă exercitarea acestuia este rareori un act foarte inteligent. Din fericire, într-o societate democratică angajamentul de a libertăților fundamentale, nu va acționa niciodată la tăcere idiotilor rahat. În ceea ce privește celălalt, este prea mult să se gândească la consecințele acțiunilor lor și cuvintele lor? Cufundarea față în aceste linii:

" Când limba lui se simte batjocorit, ridiculizat religie, cultura sa devalorizat, am reacționa prin care prezintă semne ostentative de diferențele lor; atunci când vă simțiți, dimpotrivă, respectat, atunci când vă simțiți că punem în țara în care au ales să trăiască, atunci vom reacționa diferit. Pentru a muta cu fermitate spre celălalt, trebuie să aveți brațele deschise și capul ridicat, și putem avea bratele deschise doar în cazul în care un cap de mare. În cazul în care fiecare pas se face, există un sentiment de trădarea proprie, și să nege, abordarea față de celălalt este greșită; dacă am studiat limba nu respectă mea, vorbesc limba lor încetează să mai fie un gest de deschidere, devine un act de supunere și supunere. "
Amin Maalouf , Identitățile criminale 1998

Henry Goldman

Notițe
[ * ] Articolul Sursa: http: ... http://blogs.politique.eu.org/Le-sa .

[ 1 ] De la numele unui fost ministru comunist, legea incriminarea negare a existenței crime împotriva umanității. Acesta a fost adoptată ca răspuns la observațiile făcute de Jean-Marie Le Pen în 1987 în timp ce camerele de gazare au fost un detaliu al istoriei. În 1995, Belgia a adoptat o lege împotriva negarea Holocaustului ", a suprima negare, minimizarea, justificarea sau aprobarea genocidului comis în timpul al doilea război mondial de către regimul nazist german "

[ 2 ] Permiteți-mi fie clar: Dieudonne, dar unul dintre cele comedianti mai talentați ai generației sale, a execută o lovitură cu siguranță într-o politică anti-semitismului în întregime convențional. Vezi ce am deja spus în urmă cu cinci ani, pe acest blog.

[ 3 ] Eu specifica aici că cele mai multe dintre familia mea a fost gazat la Treblinka în 1942 și care mi-ar fi liniște mare dificultate sejur de la cineva care insinuare despre asta. În ceea ce privește ghilimele în jurul cuvântului "Shoah", în acest post, ele arată o mare reticenta mea la acest termen asociat cu ideologic de captare memoria corporativ "Judeocide" de statul Israel.
DOLFI , caporalul FUHRER
DOLFI , caporalul FUHRER

Mesaje : 76
Data de înscriere : 10/07/2013

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum